מידע ליולדת // מאמרים

מאמרים //

חרדות ופחדים בהריון

הריון הוא דבר שיכול להפחיד ולייצר חרדות במיוחד שזה ההריון הראשון שלך. אני רוצה לשתף אותך בכל מה שיוכל לתת לך הרגשה יותר טובה ולהחזיר את תחושת הביטחון וההבנה, של עצמך והתהליכים שאת
עוברת. חשוב שתדעי שמשבוע 24 לערך ישנה עליה ב”הורמון החרדה”. אלו חומרים כימיים שהמח מפריש על מנת לגרום לך לפחד. אז את נורמלית, והכל בסדר.

והסיבה שהמח שלך מייצר חומרים שגורמים לך לך לפחד היא בגלל שהפחד הוא מנגון הגנה אבולוציוני. הגוף שלך השתנה בצורה מאוד דרמטית בזמן ממש קצר. ונוצר פער בין מי שאת מדמיינת שאת לבין מי שאת באמת. הפער הזה קצת משעשע בסיטואציות של נסיון כושל להכנס לג’ינס צמוד או לצאת מהרכב כשחנית צמוד מדי לשכן אבל אם היית אמורה לברוח עכשיו במצבך מאריה ולטפס על עץ כדי להנצל, הגוף החדש שלך ככל הנראה לא היה מצליח והיית נכנסת לסכנה. אז מכיון שהטבע הוכיח ש’פולניות’ שורדות יותר, כי הן גם ככה אוכלות סרטים שמשהו רע יקרה אז הן לא יוצאות מהמערה, לכן לכולנו יש הפרשה של ההורמון הזה, כדי שנשמור על עצמנו במצב ההריוני החדש והרגיש. וזה מנגנון טבעי וחשוב שהוא אינדיקציה שהכל בסדר ותקין איתך.

טיפים להתמודד עם פחדים שצפים במהלך ההריון.

  1. כאשר עולה לך מחשבה מפחידה. זיכרי שזו רק מחשבה ולמרות שהיא נראית ממש מציאותית לפעמים, היא רק מחשבה!
  2. כשעולה לך מחשבה מפחידה או מטרידה ואת זוכרת שהיא רק מחשבה, תבחרי לך ריח שאת ממש ממש אוהבת ותסניפי לעצמך את הריח למשך עשר נשימות עמוקות ואיטיות.
  3. כשהפחד מתעורר קחי לך איזה ייצוג. למשל בד, או פתק. רשמי עליו, “הפחד שלי” ושימי אותו במקום כלשהו על הריצפה והסתכלי עליו מבחוץ. אחר כך תעמדי עליו ותני לעצמך לחוש איך מרגיש הפחד עצמו. ושוב רדי ממנו והסתכלי עליו מבחוץ. חשבי על משאב כלשהו שיכול היה לעזור לך (או לייצוג של הפחד) להרגיש יותר טוב והביאי לו ייצוג. עמדי על המשאב הזה, ותיראי מה קורה במערכת כשהבאת משאב לתוכה.
  4. אם יש לך בן בבטן, חפשי 13 פריטים בצבע תכלת במרחב שלך. אם בת, חפשי 12 פרטים ורודים. בתום החיפוש בררי עם עצמך האם יש שיפור בתחושה?
  5. נסי להתקרקע. להתחבר לקרקע. דחפי עם כפות הרגליים את הרצפה למשך 10 שניות. שכבי על הריצפה, אדמה או על הדשא בגינה. דמייני איך הגוף שולח שורשים לתוך האדמה ומתחבר ליציבות והאנרגיה שהיא מספקת.
  6. שאלי את עצמך מספר שאלות, האם המחשבה המפחידה היא אמת? איך תרגישי בלי המחשבה הזאת? דמייני את עצמך ממש עכשיו ללא המחשבה הזאת. איך זה מרגיש? למה מועילה המחשבה המפחידה? למה הגוף החכם שלך מגיב אליה?
  7. והכלי הכי חשוב, החזירי לעצמך את השליטה. אחת המשימות שלקחתי על עצמי בשיטה שאני מלמדת הוא להחזיר לנשים את השליטה בלידה, על ההתקדמות, על הכאב. זה מכפיל כח גדול מאוד בשבילך.

 

חרדות ופחדים בהריון

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

הי, אל תפספסי את כל הכיף!

הצטרפי לרשימת התפוצה ותקבלי את הניוזלטר שלי על הריון ולידה עם מלא טיפים והטבות. מבטיחה לא לחפור סתם. 

אמית לידה ניוזלטר