מידע ליולדת // מאמרים

מאמרים //

כאבי גב או צירים

הרבה נשים חוות כאבי גב במהלך ההריון. הרבה פעמים הכאבים האלו, הם אכן פעילות רחמית, לא כזאת שתוביל ללידה, אבל תנועה של כיווץ והתרחבות. רצועות שנמתחות. לחץ על עצבים בגלל העליה בנפח הדם. לחץ של ראש התינוק על חוליות. ועוד. קודם כל כדאי מאוד לעשות טיפול איזון אגן אצל אוסטיאופט. או מטפלת באקווליבריו או אמבריו בלאנס. שיטות לאיזון אגן. הריון לא צריך להיות כואב. וואטסו וטיפולי מגע אחרים גם יכולים לשחרר ולהרגיע. להקפיד לא עלות יותר מידי במשקל ולא לאכול פחמימות ללא הגבלה. זה מאוד מעמיס על המערכת שכבר ככה מאותגרת. לדאוג שהכליות לא יצטרכו להתמודד עם עומס יותר הנובע מצריכה של קופאין וסוכר ומלח. גרם אחד של מלח סופח כ 70 גרם מים מה שיכול לגרום ליותר בצקות, כי לכליות קשה. במיוחד שגם ככה יש עליהו של כ 30% בנפח הדם.

אז איך יודעים אם זה צירים?

אם הכאבים נרגעים בשינוי תנוחה, זה לא צירים. אם הכאבים נמשכים באותה עוצמה למשך יותר מ 2-3 דקות ללא הפסקה, זה כניראה לא צירים.

אם יש דפוס של כאבים שמתגברים משכם מתארך הם באים והולכים וגם בתנוחות שונות עדיין מורגשים, אלו כנראה צירים. ייתכן ולעולם הם לא יהיו סדירים. ייתכן והפערים בניהם יהיו תמיד ארוכים מחמש דקות. יתכן והם ישארו קצרים. יתכן ויורגשו בבטן.

גם בלידה 11 לא הייתי בטוחה שזה זה, מקסימום טועים. אבל תיזכרי שלא סתם רוב רובן של הנשים מגיעות למרחב שבו בחרו ללדת די בזמן.

זה כואב אחותי! ושוב ושוב. כשכבר לא יהיה לך ספק, אז תביני שזה כנראה זה.

כאבי גב או צירים

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

הי, אל תפספסי את כל הכיף!

הצטרפי לרשימת התפוצה ותקבלי את הניוזלטר שלי על הריון ולידה עם מלא טיפים והטבות. מבטיחה לא לחפור סתם. 

אמית לידה ניוזלטר